1.Samenvatting

Dit is de handleiding voor de koppeling tussen CCV Salespoint en Twinfield. De koppeling zorgt dat er van bonnen in CCV Salespoint automatisch een conceptboekingen of facturen wordt aangemaakt in Twinfield. Omdat de bonnen direct in het boekhoudsysteem van de winkelier komen bespaart deze tijd op de financiële administratie.

De koppeling zet de omzet van de kassa door naar een conceptboekingen of facturen in Twinfield. Een dag loopt van 05:00 - 04:59.

Tip: Andere klanten met deze koppeling hebben veel gehad aan de tips in de specifieke FAQs: https://faq.webwinkelfacturen.nl/category/45/ccv-salespoint.html en https://faq.webwinkelfacturen.nl/category/41/twinfield.html.

2.Features

Deze koppeling zet de bonnen uit je CCV Salespoint winkel naar Twinfield via een dagomzet boeking. Bij de dagomzet worden in de vroege ochtend alle bonnen die de voorgaande dag zijn afgerond verzameld. De totale omzet van de voorgaande dag wordt in 1 boeking doorgezet naar een boeking in Twinfield. In de regels van de boeking staan:
- Aan de debit-zijde per betaalmethode welke bedragen er volgens de bonnen zijn binnen gekomen
- Aan de credit-zijde de omzet, waarbij je kunt kiezen uit:
2a. De omzet getotaliseerd per product-categorie
2b. De omzet getotaliseerd per BTW tarief.
In het eerste geval boek je de omzet op de grootboekrekening van de product-categorie. In het tweede geval boek je de omzet op de grootboekrekening behorend bij het BTW tarief (omzet).

Tijdens de installatie kun je aangeven of je de omzet per betaalmethode of per productcategorie wilt tonen. Ook kun je tijdens de installatie grootboekrekeningen instellen. Je kunt
- kruisposten instellen voor de inkomsten per betaalmethode (dus de bedragen aan de debit-zijde)
- en grootboekrekeningen voor de omzet (dus de bedragen aan de credit-zijde), per productcategorie of BTWcode.

3.Installatie

Controleer na de installatie, mbv deze FAQ, of de koppeling werkt.

De koppeling tussen de CCV Salespoint kassa en Twinfield wordt geinstalleerd vanuit de plugin-directory van de kassa. Je klikt op de link Mijn plugins in het menu aan de linkerkant. Als je daarna de checkbox voor Boekhouding - Webwinkelfacturen aanvinkt dat zie je een dropdown-lijst verschijnen met een heel aantal boekhoudsystemen. Als je op de groene knop Installeren klikt start het installatie-proces.

Op het volgende scherm vul je je naam en emailadres. Het emailadres gebruiken we voor supportdoeleinden. 

Klik op de knop Ga verder voor de volgende stap in het installatieproces.

Je gaat nu eerst de connectie met de CCV Salespoint kassa leggen. Je krijgt hiervoor automatisch een pop-up window te zien met de vraag of je de koppeling autoriseert gegevens uit je kassa te lezen. Klik hier op de groene knop Give access.

Je komt nu automatisch op een scherm terecht waar je de connectie met Twinfield kunt leggen en de relatie tussen de BTW tarieven in de kassa en de BTW codes en grootboekrekeningen in de kassa. De koppeling zal de dagomzet met behulp van deze gegevens doorzetten.

4.Day-to-day: Vanuit CCV Salespoint

Deze koppeling zet de kassa-afsluiting vanuit de CCV Salespoint kassa door naar het boekhoudsysteem. Iedere ochtend haalt de koppeling de kassa-afsluitingen van de voorgaande dag op en zet deze door. Iedere kassa-afsluiting leidt tot 1 transacties in het boekhoudsysteem.

5.Day-to-day: Naar Twinfield

Voor dagomzet maakt de koppeling een memo-boeking aan. In de memo-boeking staan de bedragen die zijn binnengekomen volgens de bonnen en de omzet van de bonnen. Deze bedragen zijn in evenwicht.

6.Support

Wij vinden het belangrijk dat je als winkelier op het moment dat je dat zelf wilt direct toegang hebt tot informatie over de koppeling. Daarom heeft iedere klant een persoonlijk dashboard.

Persoonlijk dashboard

Op het Dashboard >> Rapportage zie je welke informatie uit je kassa, per wanneer, zijn doorgezet naar je boekhouding. Bij dagomzet staan de dagomzetten er. Zet je individuele bonnen door dan staan de individuele bonnen er. Voor de dagomzet kun je zelfs een excel download opvragen.

Bij Dashboard >> fouten zie je welke bonnen niet zijn doorgezet. Daar kunnen geldige redenen voor zijn. Er kunnen BTW tarieven in de instellingen ontbreken of de debiteurgegevens zijn niet bekend. Er staan suggesties wat je moet doen om de foutsituatie op te lossen en ook is er een Verwerk knop om met voorrang een bon of dagomzet (opnieuw) door te schieten. Kom je er niet uit dan kun je de rode Meld probleem knop gebruiken om fouten bij ons aan te melden. Tot slot kun je bij het Dashboard >> Configuratie de instellingen van je koppeling (zoals de btw mapping op grootboekrekeningen of betaalmethoden aanpassen).

Daarnaast hebben we een FAQ-sectie op de website. Misschien staat je vraag + antwoord hier al bij.

Vragen en opmerkingen kun je sturen naar webcare@webwinkelfacturen.nl. Voor een snelle beantwoording graag zoveel mogelijk informatie sturen. Dus loop je vast bij de installatie geef dan aan waar je vastloopt. En als er een foutmelding is, die natuurlijk ook. Ontbreken er volgens jou bonnen, graag nummer en datum doorgeven. Dan kunnen wij heel gericht gaan zoeken en je antwoorden wat er aan de hand is.

Wil je liever dat wij de installatie van de koppeling voor je doen? Dat kan. Stuur een email naar webcare@webwinkelfacturen.nl met het verzoek. Voor een installatie wordt een fee in rekening gebracht. Neem hiervoor contact met ons op. Voor sommige koppelingen in België kunnen we u ook een partner aanbevelen. Voor installaties hebben we toegang tot je POS systeem en je online boekhoudpakket nodig.

Wij voeren migraties uit voor verkopen die in het verleden hebben plaatsgevonden. Je kunt deze migraties bij ons aanvragen, ook via webcare@webwinkelfacturen.nl. Voor migraties brengen we € 67,50 excl BTW per 1000 bonnen (bij individueel doorzeten), of bij dagomzet per 3 maanden, in rekening.